Writing

EINLADUNG – ARCHIV ALS EREIGNIS
[Co-Editor, Contributor] 
resulting from an inter-institutional research project between Freie Universität Berlin, Archiv der Avantgarden, Staatliche Kunstsammlungen Dresden, HKW Berlin, published by Spector Books, Leipzig, Spring 2023.

Catalogue, published by Galerie Rodolphe Janssen, Brussels, September 2022.

„KUNST AGIERT NICHT AN DER MILITÄRISCHEN, SONDERN 
AN DER KULTURELLEN FRONT“ – INTERVIEW MIT MYKOLA RIDNYI
Die Kunst – Women in Art, in|pact media, Beilage CAPITAL Magazine, Mai 2022

on the exhibition "Two Minutes to Midnight", from 7 April–14 May 2022 at Cecilia Hillström Gallery, Stockholm


LET THEM HAUNT US. HOW CONTEMPORARY AESTHETICS CHALLENGE TRAUMA AS THE UNREPRESENTABLE.
[PhD] transcript, Bielefeld, 2020.

LEBENDIGE OBJEKTE
in: Sibylle Jazra (Cat.), Kerber Verlag 2020.

in: artfridge.de, 02.08.2019.

INTERVIEW: TAL R
in: artfridge.de, December 2019.

CORNELIA BALTES
in: "Jetzt! Junge Malerei in Deutschland" (Cat.), Kunstmuseum Bonn, Museum Wiesbaden, Kunstsammlungen Chemnitz, Deichtorhallen Hamburg", Stephan Berg, Alexander Klar, Frédéric Bußmann (Hg.), Hirmer Verlag, 2019/2020

»ES GIBT NOCH KEINE CHANCENGLEICHHEIT« Interview with Monika Sprüth und Philomene Magers, in|pact media, CAPITAL Magazine, May 2019

IN DIE ZUKUNFT GEDACHT, On Monika Sprüths pioneering magazine „Eau de Cologne“, female networks and the exhibition „Local Histories“ at Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart – Berlin, in|pact media, CAPITAL Magazine, May 2019

OHNE KUNST WÄREN WIR WOMÖGLICH ALLE NUR MASCHINEN. EIN GESPRÄCH MIT SVENJA VON REICHENBACH – LEITERIN DES PALAIS POPULAIRE
in: Qiio Magazin, 09.10.18.

in: artfridge.de, 24.04.2018.

ICH SPÜRE DIE DRINGLICHKEIT EINER NICHT VON MÄNNERN DOMINIERTEN WELTYAEL BARTANA AN DER VOLKSBÜHNE BERLIN
in: monopol magazine online, 09.04.2018.

in: artfridge.de, 22.08.2017.

in: artfridge.de, 16.03.2017.

BLACK MOUNTAIN AND BEYOND – RESEARCH PRACTICES BETWEEN UNIVERSITIES AND MUSEUMS 

(with Annette Jael Lehmann), in: Stedelijk Studies, Spring ’16, Between the Discursive and the Immersive, Amsterdam, 2016.

COLLABORATION 

in: Black Mountain Research; Annette Jael Lehmann (ed.), Berlin: Kerber Verlag, 2016.

in: Contemporary Art Stavanger Journal, 20.09.2016.

INTERVIEW: NICO ANKLAM 

in: artfridge.de, 19.09.2016

POETRY SPLATTER. ÜBER DEN LYRISCHEN SELBSTMORD UND DEN WAHNSINN IM WERK DES KÜNSTLERS JOHN BOCK

in: schirn-magazin (Schirn Kunsthalle Frankfurt), 08.04.2016 (engl. & de.).

DAS INTERNET ALS BEWUSSTSEINSRWEITERNDE DROGE. EIN INTERVIEW MIT FLORIAN MEISENBERG

in: schirn-magazin (Schirn Kunsthalle Frankfurt), 18.05.2016 (engl. & de.).

UPGRADE YOUR MIND. EIN INTERVIEW MIT DEM KÜNSTLER ED FORNIELES

in: schirn-magazin (Schirn Kunsthalle Frankfurt), 19.04.2016 (engl. & de.).

ART AS EXPERIENCE

(gemeinsam mit Annette Jael Lehmann), in: Lukas Feireiss (Hg.), Aedes Metropolitan Laboratory Magazine, „Education: Trial and Error“, Berlin, 2015.

TRANSLANTICS PORTRAIT: BILLY RENNEKAMP 

in: schirn-magazin (Schirn Kunsthalle Frankfurt) 16.09.2015 (engl. & de.).

TRANSLANTICS PORTRAIT: ELLA PLEVIN

in: schirn-magazin (Schirn Kunsthalle), 08.09.2015 (engl. & de.).

INTERVIEW: FLORIAN MEISENBERG

in: artfridge.de, 28.08.2015

A HIGHSNOBIETY GUIDE TO BERLIN GALLERY WEEKEND 2015 

in: highsnobiety.com, 30.04.2015.

THINKING IN MOVING IMAGES – INTERVIEW WITH LARS BJERRE

in: kopenhagen.dk, 26.11.2015

INTERVIEW: TOBIAS BUCKEL

in: Peter von Kant Gallery, 06.2015.

TIPPTOPP

in: Katja Kottmann - “shipshape” (Cat.), Kunstgenerator, NEW Viersen, Stadt Viersen (Hg.), 2015, S. 5-11.

DIALOG

in: Forum für eine Haltung (Cat.), Vitra Design Museum & Depot Basel, 2015, S. 7-15.

DOUBTS

in: “CRAFT & BLING BLING – FAKE” Depot Basel & Current Obsession Magazine, Basel: 2014, S.3-5.

LANGUAGE AS IMAGERY – INTERVIEW WITH RASMUS NILAUSEN 

in: kopenhagen.dk, 27.12.2014.

INTERVIEW: KM TEMPORÄR

in: artfridge.de, 15.04.2014.

RYAN TRECARTIN: SITE VISIT

in: artfridge.de, 12.09.2014.

COMRADES OF TIME – INTERVIEW WITH TOBIAS CZUDEJ

in: artfridge.de, 17.12.2013

GESICHTSVERLUST / BE(COM)ING (IN)VISIBLE 

in: Simone Kraft (Hg.), Kunstverein Viernheim,(Cat.) 2012, S.10-13.

UNTITLED (ABSENCE) 

in: Bonaventure Soh Bejeng Ndikung (ed.) "Untitled (absence)", (Cat.), Berlin: Savvy Contemporary, 2012, S.10-34.

DIE VERLASSENE UTOPIE. KIBBUZ UND BAUHAUS IN DESSAU

in: Monopol- Magazin für Kunst und Leben, monopol-magazin.de, Berlin, 04.12.2011.

IKUNST: DIGITALE EDITIONEN ZU DUMPINGPREISEN

Blain und Norton über Seditionart.com, in: Monopol- Magazin für Kunst und Leben, monopol-magazin.de, Berlin, 17.11.2011.

ARCHITECTURE AS FRAME FOR TRAUMA: VIDEO INSTALLATIONS BY PAUL MCCARTHY

in: Performance Research; Mick Wallis und Patrick Duggan (Hg.) On Trauma, London: Routledge Journals, Taylor and Francis Ltd., 2011, S.153-163.